zondag 28 februari 2010

Koh Tao

Na bijna 5 uur ‘s nachts op het station van Chumpon (slapend) te hebben doorgebracht, kwamen we dan eindelijk om 9:00 uur de volgende ochtend op het eiland Ko Tao aan. Nog geen twee uur na aankomst had ik (Shu) een oud-klasgenoot gevonden die hier duikinstructeur is! Via hem zitten we dan nu op onze duikbestemming voor de komende maand: Buddha View Diving.
En dáárom noemen ze het Buddha View Bay - zie je die rotsformatie in de vorm van een zittende Buddha niet op de punt van de klif?
Oké, oké... ook een plaatje van de Buddha zónder uitzicht-verrijkende telecommasten.
Ik heb besloten mijn Divemaster hier te doen en heb vandaag de eerste twee duiken gemaakt om het gebied te verkennen. Met mijn ogen ging het helemaal prima en daar ben ik heel blij om. Het is hier heel mooi onder water. En deze week zijn al meerdere duiken gemeld met een walvishaai, dus dat belooft nog wat! Ik kan niet wachten om duik met een walvishaai in mijn logboek te vermelden. Voor Ed is het wel een beetje een cultuur-shock om na tien jaar weer in Ko Tao te zijn. Het is voor hem onherkenbaar en enigszins teleurstellend veranderd door het vele toerisme. Maar we hebben inmiddels al de lekkerste traditionele Thaise eetstalletjes gevonden, dus Ed horen we niet meer.

Onze favoriete locatie voor het avondeten: In Touch Restaurant. Hartman plastic tuinmeubulair en voeten in het zand op het strand van Haad Sairee (ontbijt en lunch doen we uiteraard elders). Morgen gaan we verhuizen naar een cottage voor een maand (voor 6000 Bath, dat is €133!!). Benieuwd of het een beetje leuk, netjes en schoon is voor die prijs - instant update: het wordt waarschijnlijk een her-verhuizing, want we hebben een beter en qua kosten vergelijkbaar nieuw en schoner appartementje/studio op de kop kunnen tikken. Voorts zal de planning zijn dat Ed op 3 maart naar Bangkok gaat om te fotograferen. Ik zal dan hard moeten studeren en vooral veel duiken maken.

2 opmerkingen:

  1. He Shu,

    Ik ben benieuwd naar de onderwaterwereld bij Budha! Heel veel succes en veel plezier!

    Groeten,
    Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onbestendig
    Hai there, al een plekje gevonden op het mooie eiland? Het is heerlijk om de berichten van overzee te mogen/kunnen lezen, dat doet een mens goed! Jullie omstandigheden zijn wat verandert, maar back to the basic doet brengt een mens in natuurlijk evenwicht. Met de klimaatbeheersing in huis is er hier een prettige temp. 20 graden en buiten loopt het vandaag al op tot 8o, met frisse buitjes! Gisteren vriendin Wil v. Rijsdijk (heeft MS) kunnen helpen met haar verhuizing en met een lekkere pan soep heb ik alle verhuishulpen lekker verwend. Het was een gezellige boel en s'avonds lekker moe weer heerlijk geslapen. Nu ga ik Ma'tje Cheung bellen en jullie bericht doorgeven.

    BeantwoordenVerwijderen