woensdag 20 oktober 2010

Heimwee?

Ik zou me wel eens af kunnen vragen of ik heimwee heb nu ik bijna negen maanden weg ben uit Nederland.
Uiteraard is de eerste associatie die ik maak bij het zien van deze uitstalling, ons eigen kikkerlandje. Daarnaast zijn deze ondernemers van Chinese afkomst en zij brengen mij even terug naar mijn roots.
En ja, bij het zien van dit museum, kan ik er niet omheen om even aan mijn fijne schoonfamilie te denken.
Aangekomen in het Lake Garden, een paar minuten van alle drukte van hartje Kuala Lumpur, doet me dit plaatje direct denken aan het Vondelpark. Same same, but different.
Hoe zou het nu inmiddels zijn met de Amsterdamse Noord/Zuidlijn? Zal het zo mooi worden als dit oude treinstation van Kuala Lumpur?
Dit zakje chips doet me het water al in de mond lopen. Ik zou wel een patatje met Samurai saus bij de lekkerste patatboer van Nederland lusten. Hij zit in de zijstraat tegenover de zij-ingang van het winkelcentrum De Kalvertoren in Amsterdam. Conclusie: nee, ik heb geen heimwee, maar wel een grote glimlach en een warm gevoel van binnen als ik aan Nederland denk.

1 opmerking:

  1. Ben blij dat je GEEN heimwee hebt! Is ook helemaal niet nodig. Je ouders zie je heel snel en dat is tof! Hier is het weer echt lekker bagger en daar mis je weinig aan, tenzij je een regenpak hebt en dat je nog wilt testen. Na alle verhalen van Ed zou het toch wel erg leuk zijn om eens een duikcursus bij jullie te volgen! Wie weet krijgen we ooit een loonsverhoging? Groeten Mart

    BeantwoordenVerwijderen