dinsdag 28 december 2010

Verjaring Shu

Om mijn verjaardag op 12 december op gepaste wijze te vieren, hadden wij nicht Yi Ha, collega Michelle, chauffeur Jackson en nicht Lan Lan en receptioniste San San uitgenodigd voor een Thaise lunch in het Donguangse restaurant met de pakkende en treffende naam 'Thai food restaurant'.
We hadden een gezellig klein privé kamertje gereserveerd om een sfeervol Thais bij-ons-thuis-gevoel te creëren.
Een hele dag hebben wij in Guangzhou gewinkeld om iedere genodigde van een persoonlijk kleinigheidje te kunnen voorzien als blijk van dank voor hun aanwezigheid en de wekenlange gastvrijheid. Uiteraard kwamen er ook vele geschenken mijn kant op, dus het was één grote uitwisseling van cadeaux.
Naast mooie cadeaux waren er ook veel lieve en wijze woorden. Veelvuldig werd er geknuffeld en naar traditioneel familiegebruik was het een weldadig en vooral luidruchtig samenzijn. Na afloop constateerde ik in de auto dat ik keelpijn had van het gelach en het vriendschappelijk geschreeuw.
Als verrassing hadden de gasten een échte verjaardagstaart voor mij geregeld, voorzien van kaarsjes en de tekst: "Shu Ming Happy Birthday".
Om mij veel geluk en gezondheid toe te wensen voor het komende levensjaar, werd mijn gezicht met slagroom beschilderd. Zou die slagroom ook een Chinees medicinale werking hebben als verjongingscrème?

2 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Shu Ming en Ed,

    Wat een lieve mensen, zo hartelijk en betrokken, de gastvrijheid van de familie is uniek! Een vrolijk tafereel, mensen die om mensen geven en er alles aan doen om het elkaar naar de zin te maken. Enerverend en af en toe heel emotioneel voor jullie!

    Voor jou Shu Ming zijn de Chinese gebruiken herkenbaar en voor Ed was het een heel nieuwe belevenis. Die Amsterdamse kanjer heeft dus snel de juiste plaatjes geschoten!

    Wat een modern bedrijf heeft Yi Ha op kunnen bouwen, daar is dicipline en power voor nodig, die eigenschappen herkennen wij wel! Echte Cheung eigenschappen, daadkracht, doorzetten en volhouden, zo kom je wel tot uitvoering van je dromen en idialen.

    RESPECT voor Yi Ha, als moeder van Ed ben ik haar heel dankbaar voor de gastvrijheid en zorgzaamheid voor "onze Ed"! Willen jullie haar mijn groeten zenden?

    De jeugd van de familie heeft een stevige klik, samen met Tim, nicht Lan Lan en de mensen van de zaak van Yi Ha zijn lichtpunten in het leven, de toekomst van China!

    Wat zullen jullie hebben genoten, heel uniek!
    Daarnaast is het gewone straatbeeld heel anders dan in het Westen, waar we op dit moment weer kunnen "genieten" van al het vuurwerk dat vanaf vandaag verkocht wordt.

    Fijn dat de banden met de familie jullie gelukkig maken!

    Groeten van Jan en Wil-Ma'tje

    BeantwoordenVerwijderen