donderdag 13 mei 2010

De kop is eraf

Meer dan twee weken lang heb ik me voorbereid op de instructeursopleiding, de zogenaamde Instructor Development Course. De dag voorafgaand aan de start van de opleiding heb ik zelfs acht uur lang proefexamens gemaakt. Met de nodige spanning en niet geheel zelfverzekerd, ging ik gisteren naar de cursuslocatie, het Buddha View IDC center.
En de kop komt nauwelijks boven het muurtje uit. De groep bestaat uit twaalf kandidaat instructeurs. We worden opgeleid door twee Course Directors en twee Staff Instructors. Het worden twee heel intensieve weken, die worden afgesloten met het instructeursexamen op 26 t/m 28 mei. Speciale examinatoren zullen vanuit Australië worden ingevlogen om álle kandidaat instructeurs - dus ook die van andere duikscholen op Koh Tao - te examineren.
Mark Luxen: 23 jaar geleden waren wij nog klasgenoten. Nu is hij één van de Staff Instructors.
Net als 23 jaar geleden; nog altijd een nerd
Sinds vandaag bevind ik me in een zeer luxe positie, die ook wel zenuwslopend is: ik kreeg een bericht dat ik tussen 12 en 14 juni achttien Chinese studenten krijg voor verschillende niveau's cursussen. Daarnaast zal er een Chinese Divemasteropleiding van start gaan in juni. Hoe bedoel je de druk opvoeren om het examen in één keer succesvol af te ronden?! Pffft.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Chu,

    Wij hebben er heel veel vertrouwen in!

    Succes,
    Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Shu Ming,

    Wat een prachtige kans krijg jij op je pad en dat komt mede doordat jij zo'n perfectioniste bent. Elke verandering brengt jou weer naar de top. Je bent een harde werkster!
    Zoals wij Ed kennen steunt hij je, dat is zijn kracht, rustig en positief, zo komt je samen tot verwezelijking van jullie dromen, de werkelijkheid van een superteam!
    Ga ervoor, als steun ver overzee steken wij vanavond een kaarsje aan en vragen onze Goede Herder al het goede, dat je mag slagen voor je examen, wij zijn dankbaar en hoopvol!!!
    Elke dag zijn wij heel blij met jullie berichten, het maakt veel goed!
    Veel liefs van Ma'tje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet zeker, dat je ook dit tot een goed eind brengt. Het is niet nodig dat ik ga zitten duimen want je "flikt" het toch wel.
    Dikke knuffel van Hans. (A3n is er even niet maar ik weet zeker dat ik namens haar spreek)

    BeantwoordenVerwijderen