vrijdag 22 juli 2011

Kwaliteitshotel

Waaraan herkent men de échte kwaliteit van een hotel? Daarover hebben wij als doorwrochte reizigers inmiddels een aardig gefundeerde eigen mening. Het gaat niet alleen om het pepermuntje op het kussen en de lobby met inpandige replica van de trevifontein. Nee, het gaat om die kleine attenties die je het gevoel geven dat je in een thuis ver van huis bent. Zo werd er gisteravond heel discreet een kaartje onder de deur door geschoven waarin de roomservice nogmaals werd benadrukt. Het Engels op het kaartje was wat roestig, maar we waren blij verrast met de geboden service: "24 hours are offerred, hotel, villatic, private house come to serve".
Op het nachtkastje stond een kaartenbakje met de visitekaartjes van het hotel. Heel attent en altijd handig als je een taxichauffeur moet proberen uit te leggen waar je hotel staat.
En achterin het kaartenbakje wederom een kaartje met de bevestiging van de geboden service van het hotel. U hoeft slechts te bellen en een goed gemutste medewerkster staat u 24 uur per dag bij met velerlei hand en spandiensten.
Als het aan Ed lag kreeg het hotel waarin we momenteel verblijven, het Xiamen Penguin Hotel Haiwan, zeker drie sterren.

1 opmerking:

  1. Oh, la, la, dit is rondborstig verleidelijk, gelukkig weten we dat Shu Ming een pittige dame is die nu met open ogen slaapt!

    Geen kans Ed, maar wij weten dat je al gehard bent op de Hobbemakade, kijken, kijken niet kopen!

    Aai over je bol van je Ma!

    BeantwoordenVerwijderen